Hétfő este hazajövünk a nyaralásból, bekapcsolom a számítógépet, és egy hibaüzenet üdvözöl a képernyőn, mely szerint nem használhatom ezzel a számítógéppel ezt a monitort. Miért is jöttünk haza? Ááá, de fáj…

A védelmet, melynek célja, hogy ha ellopják a monitort, akkor ne tudják használni másik számítógéppel, én kapcsoltam be, miután megvettem ezt a ViewSonic VP930-ast. A hibaüzenetben szerepelt, hogy eltüntetéséhez deaktiváljam ezt a funkciót. Elindítva a PerfectSuite programot, a megfelelő menüpontnál azt találtam, hogy ez a funkció nincs aktiválva (ez a szoftver is csak a nevében tökéletes). Itt meg kell említenem, hogy időközben letöltöttem a legújabb verzióját, és ezzel frissítettem a régit. Tehát a védelmet az 1-es verzióban állítottam be, és az 1.2-essel nem tudtam deaktiválni (azért ez se semmi – messze nem perfect ez a suite). Úgy döntöttem, uninstallálom az 1.2-est, és visszarakom az 1-est. Ekkor már azt láttam a beállításoknál, hogy aktivált a védelem, de nem tudtam deaktiválni azzal a jelszóval, amivel aktiváltam.

Számtalan próbálkozás után feladtam, gondoltam, szakemberhez fordulok (jajjajjajj csak erre ne legyen szükség soha az életben – sokszor az az érzésem, mintha nálunk a szakember kifejezés csak szóban létezne, és nem takar semmit, rosszabb esetben dilettáns kóklert). A jótállás szerint a készülékre a Profi Szerviz Központ Kft biztosít 3 éves helyszíni garanciát. Kedden dél környékén felhívtam őket a problémámmal. Mondták, vigyem be a monitort. De miért vinném, ha helyszíni garancia van rá? Mert ha én átállítgatok rajta valamit, az nem a monitor hibája. Na de miért nem, ha egyszer nem tudom deaktiválni azzal a jelszóval, amivel aktiváltam? Ilyen nincs. (Ez ugye az alap felállás: az ügyfél nyilván hülye.) Ezek után elmeséltem részletesen a szoftver frissítéses történetet. Jó, akkor majd felhív engem egy javító kolléga. Lediktáltam a telefonszámom, mondtam, hogy sürgős lenne, mert nekem a monitor a munkaeszközöm (ezt lehet, hogy nem értette), mire igéretet kaptam, hogy még aznap visszahívnak. Nem állíthatom, hogy ez nem történt volna meg, ha negyed ötkor – tudva, hogy ötig dolgoznak – nem vagyok olyan türelmetlen, hogy újra felhívom őket. A telefonos úr emlékezett rám, és mindenféle mentegetőzés, vagy újabb visszahívás kilátásba helyezése nélkül most az e-mail címem megadására kért, mondván, hogy majd e-mailben válaszolnak. Újra részletesen elmeséltem a történetet, hogy a javító szakember tudjon segíteni a problémámon – a legújabb igéret szerint még lehet, hogy aznap, de másnap mindenképp. Itt újra felhívtam a figyelmét arra, hogy nekem a monitor munkaeszköz, ezért nagyon fontos lenne a gyorsaság.

Most már biztos, hogy nem értette, hiszen ez a másnap tegnap volt, és természetesen se e-mailt, se telefonhívást nem kaptam. Azért „természetesen”, mert nálunk ez így szokás… Profi szerviz? Hol? (Finoman fogalmazva a honlapjuk sincs összhangban a nevükkel.)

Kedves Profi Szerviz Központ! Ezúton is köszönöm a gyors segítséget, amit sajnos csak ilyen szerényen, a történetem leírásával, és az alábbiakban a megoldás ismertetésével tudok meghálálni. Rengeteg felesleges próbálkozást követően eszeme jutott, hogy valószínű valami gyári alapértelmezett beállításra állt vissza a buta szoftver. A megoldás: 012345678 volt.

frissítve (2006. 07. 06.): ma 13:18-kor már meg is érkezett az udvarias hangvételű e-mail – csak éppen köze nincs az időközben megoldott problémámhoz…

Egy hozzászólás ehhez: „Profi Szerviz Központ – csak a nevében profi

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s