LZW tömörítés

TIFF Options párbeszédablak

Ez egy rövid bejegyzés lesz, melyet rengeteg indokolatlanul nagy méretű, tömörítetlenül kapott TIFF fájl ihletett. Tehát tömören: használd!

Bővebben: ahogy a képen is látszik, a TIFF fájl mentésénél felugró párbeszédablakban az LZW tömörítés kiválasztásakor inaktív a Quality rész, mivel LZW tömörítésnél nincs értelme – ugyanis ez egy veszteségmentes tömörítési mód. Vagyis annak sincs értelme, hogy ne használd (képtartalomtól függően akár az eredeti fele is lehet a tömörített fájl mérete).


,

Kaphatsz

e-mailt az új bejegyzésekről:

Adhatsz

pénzenergiát:

4 hozzászólás a(z) “LZW tömörítés” bejegyzéshez

  1. eMeM avatar

    Úúú. lzw. Tavaly volt belőle zh… hogyan is kell… :)

  2. Dexter68 avatar
    Dexter68

    Én még mindig nem szeretem a tiff-et. Maradok a photoshop-eps-nél.
    MaximumQuality jpeg tömörítés eddig mindig tökéletes eredményt hozott.
    Ha meg nem jó a composite, akkor DCS2.
    Tizede a fájl mérete, mint az LZW tiffnek és tuti, hogy hibátlanul levilágítódik.
    Ezzel szemben pl a tiffel volt olyan tapasztalat (Scitex Dolev 450), hogy valami rettenetes randa kontúrt kaptak a fehér alapon elhelyezett képek. mintha valami kezdő maszkolta volna, vagy ilyesmi.
    De abban igazad van, hogy ha már tif, akkor legyen tömör.

  3. hal avatar

    Én a tiff-et szoktam meg, és még szerencsére nem volt vele semmi gondom.
    Köszi, hogy leírtad a tapasztalataidat!

  4. Csaba avatar

    Kedves Dexter68!
    Sajnos azért adódhatnak gondok a DCS2-es ill. a max.quality jpg tömörített EPS-sel is. Van úgy, hogy többféle felhasználásra kerül a grafikai fájl. Le kell adni mondjuk levilágításra szeparált postscriptként és digitális nyomdába mondjuk kompozit PDF-ként.
    Például egy max.q.jpg.EPS-t ha megpróbálsz Quark-ból szeparálni, akkor az nem igazán fog sikerülni. Vagy pl. egy 5 fájlos EPS-ből Qark-ból nem igen lesz kompozit PDF, csak a nézőkép kerül bele. A TIFF-fel ezek a gondok nem szoktak előfordulni. A Scitex egy rém fura rendszer, szétszedi a fájlokat CT és LW elemekre (árnyalatos és vektor elemek) és beállítástól függően képes eltérő felbontással értelmezni azt. Ebből pl. Indesign vetett árnyékoknál (drop shadow) komoly bajok lehetnek, mert ha az árnyék vektoros elemekre takar, akkor azokat a Scitex RIP átszámolja árnyalatosra és más felbontásban jeleníti meg, mint ugyanannak az elemnek azt a folytatását, amire már nem vetül az árnyék. Ez pedig sajna pl. megvastagodásként meglátszhat a produktumon. (Azt nem tudom, hogy pl. ez a hiba aktuális-e még, de tavaly még létezett.)

Hozzászólás a(z) hal bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .