Mostanában több (finoman fogalmazva) előnytelen arculatváltásnak lehettünk tanúi. A legtragikusabb a CIB Bank és az Animal Planet arculatváltása, melynek apropóján a régi, kimondottan jól sikerült logókat kimondottan rosszul sikerültekre cserélték (bár utóbbi az on-air arculatba helyezve már nem olyan rossz). A Filmmúzeum esetében is sikerült egy nagyot lépni a rusnyaság irányába; a Deko egyszerűen csak semmitmondó lett; a Sport TV logói pedig jól illusztrálják, hogy a rondából is lehet még rondább. (Bár csak halvány emlékeim vannak a Filmmúzeum régi honlapjáról, de arra határozottan emlékszem, hogy ennél nagyságrendekkel jobb volt [vicces, hogy a favicon-t még nem sikerült lecserélni – ahogyan a Deco-nál sem].)

Előnytelen megújulások

Információk az arculatváltásokról:

36 hozzászólás ehhez: „Előnytelen megújulások

  1. Hátbakker… ilyenkor értetlenül állok és csak egy kérdés tör elő hatalmas buborékban:
    – Mééééé?

    A Cib nyilván egy erőszakos közösülés áldozata lett, a többi meg a hülyeségé… A Filmmúzeum sztem nem annyira rossz, csak a régi nagyságrendekkel jobb volt. A dekó minősíthetetlen. A Sporttévék meg fogkrémből átmentek gyújtógyertya-csomagolásba a ´80-as évek elejéről. Az Animal Planet meg totálkáosz. Mintha egy vak ember kaparntotta volna kézbe a letraset készletet.
    (ANIBAL? APLANET? – Mivaaaaan?)

  2. Sport1-ben az egyes kimondottan közönségdíjas. :)

    Mégegyszer átnéztem őket és próbáltam kitalálni, hogy mi lehetett a koncepció: újrapozícionálás, tevékenységi kör szélesítése, vagy csak egyszerűen egy kis vérfrissítés. Most igazából ezek ránézésre egyikre sem passzolnak.

  3. Úgy tűnik ízlések és pofonok, szerintem meg a cib-es kicsit kevés, alig “szólal” meg az embléma,
    óriásplakáton szinte keresnem kellett a minap :-)
    Én úgy gondolom, hogy komoly agymenések előzhették meg ezeket az új dolgokat,
    úgyhogy én csak óvatosan bírálom őket. Inkább nem is teszem, hanem inkább okulok.

  4. hogy miért? mert idióta semmihez nem értő dilettáns marketingesek és vezetők döntenek.

    a grafikus megcsinálja, adott cégnél megnézi mindenki aki nem ért hozzá, és ha profi, akkor naná, hogy nem tetszik. ők valami hasonlóra gondolnak, és csatolnak wordben egy a főnök által készített agyszüleményt. innentől nincs menekvés, a vezér rejtett grafikus képességekkel rendelkezik, ismeri a paintet, és tud programozni wordben. a grafikus első felindulásában reflex szerűen felveszi a küzdelmet. próbál finoman célozgatni, példákat mutat, energiát nem kímélve igyekszik újabb változatokat kicsavarni magából, de csak rosszabb lesz.

    ebben a stádiumban két verzió lehetséges:

    1. a cég vezetősége belátja, hogy nincs igazuk. emiatt annyira megsértődnek, hogy nem hallgatnak a grafikusra, követelik a saját elképzelésüket.

    2. a cég vezetősége nem látja be, hogy nincs igazuk. nem hallgatnak a grafikusra, követelik a saját elképzelésüket.

    a grafikus pedig pár hétig esténként nem alszik jól. arról álmodik, hogy valaki megtudja, elterjeszti, hogy az ő munkája a nagyon menő cég új logoja, és soha többet nem kap munkát sehol, s ha eljön az idő, lábát sem teheti be a grafikus menyországba.

  5. [re=9433]Dexter68[/re]: :D

    [re=9483]novice71[/re]: Persze, ízlések és pofonok, de ezekről a logókról én még nem olvastam pozitív kritikát (ettől még nyilván van, akinek tetszik). Én tanulni nem tudok belőlük, számomra teljesen érthetetlenek…

    [re=9486]drzen[/re]: Szép összefoglaló! :D

  6. a leginkább diszharmonikus, amit büntetni is lehetne, az a cib.
    adva az eredendően elegánsnak és konzervatívnak ható talpas betű. ehhez skicc szerű színes, a betűket agyonvágó logo, amit még be is kereteztek egy hatátozott négyzettel.

    a sport1, s2, az már akkor sem volt követendő példa mikor divat volt ez a stílus.

    animal. ahogy Dexter68 írta. és különben is.

    filmmúzeum. a régi legalább összhatásában illett a tartalomhoz.

    deko. erre legalább rá lehet fogni, hogy direkt így akarták. persze ez nem mentség.

  7. No, azért ennyire talán nem rossz a helyzet. Senkit nem köteleznek arra, hogy a portfóliójába beletegyen olyan munkát is, amivel végül soha nem tudott megbékélni. A vezetőség-effektus minden szakmabeli számára ismert jelenség lehet, és bizonyára mindenki utálja, de el kell fogadnunk, hogy NEM tudtunk olyat alkotni, amilyet KELLETT VOLNA :D így csak magunkra vessünk, ha az üf. nem elégedett :)
    Először engem is letaglózott a CIB arculatváltása, de sokat dolgozom vele, ezért sokszor már szinte észre sem veszem a logót (ennek persze nem mindenki örül ennyire) :D A többi új logót most látom először. Az AP egészen meglepő most nekem, el is fordítom a fejem gyorsan. A filmmúzeum engem nem zavar, de első ránézésre “vakmerő” húzásnak gondolnám a gyenge kontrasztok miatt. A deko mondhatnám: trendi. De nem mondom. Oké, hogy minimál, meg mértani, de elveszett belőle minden, amit kétkezinek, barkácsnak, szórakoztatónak, sajátoménak mondhatnék. A hátramaradt űrt is űrrel töltötték ki. A sport meg hát…

  8. [re=9486]drzen[/re]: :))
    valahogy így, igen, sajnos…
    ha még a biciklis futár is bejön az ajtón véletlenül, akkor még őt is megkérdezik, hogy szerinte melyik a jobb, majd a klaszzikus válasz következik:
    a kettőből (ha történetesen kettő küldönbözőt mutatnak neki) kellene egyet csinálni…
    (elnézést a biciklis futároktól, csak a példa kedvéért, a randomitás szemléltetése miatt írtam)

    [re=9487]hal[/re]: Én tanulni nem tudok belőlük, számomra teljesen érthetetlenek
    más kárán tanul az okos, ilyenformán értettem, már ha lehet ide adaptálni ezt a népi bölcseletet, bár kicsit döccen

  9. persze, hogy nem, csupán a drámai hatás miatt túloztam el. a grafikus menyország is csak a fantázia szüleménye. :)

    ami viszont a problémát jelenti, az az, hogy miután az elvégzett munka szánalmas a megrendelő kívánságai miatt, az ezzel szembesült cégvezetés nem azt fogja mondani, hogy bocs ezt benéztük. azt fogja mondani, hogy ezt xy cég csinálta, ő nem tehet róla, nem is ért hozzá, a legtöbb amit tehet, hogy többet nem ad megrendelést nekik, és ezt tanácsolja is mindenki másnak.
    rendben, ez talán nem nagy gond kis vagy közepes cégeknél, de nagyobb projectek esetén anyagilag is érezhető. ugyancsak.

  10. [re=9494]novice71[/re]: Én ezekből még a népi bölcselet szerint sem tudok tanulni, de értem, hogy mire gondoltál (és sejtettem, hogy nem pozitív példaként lebegnek előtted ezek a csúfságok). :)

  11. a másik ami megütközést keltett bennem (ez elég egyéni vélemény, mert a megkérdezettek közül csupán egy akadt aki azt látta benne amit én), az a budapest bank új lepkés logoja. nekem nem a lepke ugrott be elsőre ahogy rápillantottam.
    tekintettel a fiatal fórumozókra nemírom le, hátha ők is olvassák a fórumot. perverzebb grafikusok előnyben. :)

  12. [re=9499]drzen[/re]: Kíváncsi lennék ;D De ha arra gondoltál, amire a rávezetésed alapján én asszociáltam, akkor nincs abban semmi perverz :)
    Visszatérve az előzőre: szokták erre azt is mondani, hogy azt fogadja el – vagy arra reagál – az ügyfél, amit visznek neki. (Félreértés ne essék, eszem ágában sincs védeni az ügyfeleket :D , van épp elég dolgom a kreatív beállítottságú közgázosok miatt :)) Ez az állítás nekem sem tetszik, de van benne valami. :(

  13. a perverz alatt azt értettem, akinek nagyon egy irányba tartanak a gondolatai. szerintem arra :)

    szokták mondani, igen. de még az a jobbik eset, ha arra reagál.

    mindegy, ez már csak így marad. ha jól bele gondolok nem szabadna siránkoznom, én választottam ezt, és szeretem csinálni. ha nem tetszik elmehetek három műszakba 80 ezerért. :)

  14. [re=9497]hal[/re]: oké ólrájt :-)
    érdekes lenne megtudni vmit konkrétat a születésükről, hátha a készítők meg tudnák világítani a végeredményt, mintegy első kézből tájékoztatva az álmélkodó érdeklődőket…
    a cib-et, ha jól olvastam vhol, éppen a hat ügyezte, idetévedhetne valaki onnét :-)
    bár nincsenek illúzióim, hogy ez meg fog történni (finom provokáció)

    más:
    budapest bank lepkéjét, lehet hogy ceruzával rajzolták meg először… nem folytatom :-)

  15. Bevehetnéd a felsorolásba a rondább logók elkövetőit.
    És javaslok még egy elemet: a Laboratory Ideas-féle Budapest Bank pillangó-logót. Xarból méxarabb.

  16. Van erről némi infó a bejegyzés végén. De semmiképpen nem szeretném pellengérre állítani az elkövetőket a már említett okok miatt (sajnos én is „terveztem” már ronda logót akaratomon kívül – azt meg valószínűleg soha nem tudjuk meg, hogy ki miatt lettek ezek a logók ilyenek).

    A Budapest Bankkal nekem nincs bajom. Ha esetleg lehetne is kritizálni, szerintem nem illik ebbe a sorba, nem illetném ronda jelzővel (se a régit, se az újat).

  17. Jókat mosolyogtam a hozzászólásokon.. nekem a filmmúzeum nem olyan gáz.. kicsit lolka-bolkás. Nem tom miért. A CIB-et nem értettem, azt hiszem kisebb sokkot is kaptam. Előszőr észre sem vettem hogy más színűek a boltívek. Vagyis a vízvezeték lyukai, vagy mik azok. Annyira jelentéktelen és fura. A TV Deko-ról meg annyit hogy az NEM egy logó! Az egy ronda kocka, benne ronda betűkkel. Az animal.. hát.. én nagyon szerettem az elefántot. :( Most azt nem értem az “M” betű miért van eldöntve?…. csak hogy töltse a helyet? Vagy valami állat akar lenni…?
    Egyszer megnézném hogy megy ez a folyamat a “nagyoknál”. Kiváncsi lennék a többi tervre is, mert biztos voltak.
    Szerintem a BBank egész jó lett, csak nem banknak való. Túl komolytalan. És most, hála nektek, már nem egy lepke fog eszembe jutni, hanem egészen más.. :)

  18. [re=9649]hal[/re]: budapest bank. félreértés ne essék, maga a forma nem rossz.
    ha elsőre a pillangó ugrik be, akkor sem tartom szerencsésnek. ez egy bank. a lepke pedig nagyon kevés olyan dolgot csinál egész rövidke kis életében ami még csak részleteiben is összefüggésbe lehetne hozni bármiféle banki tevékenységgel. tessék felsorolni egy bank, azon jellemzőit ami miatt az ő szolgáltatásait venném igénybe. határozottan biztos vagyok benne, hogy a lepke mint bájos, ám de nem épp az eszéről híres állat tulajdonságaiból fakadóan semmi nem fog ebben a felsorolásban szerepelni.

  19. Szerintem nem feltétlenül kell mindig direkt módon utalni a formával a tartalomra. Az utcán, sajtótermékekben, interneten vagy a postaládámban találkozva a Budapest Bank arculati elemeivel, azt érzem, hogy működik, rendben van, nem fáj. Míg a CIB esetében legszívesebben feszítővassal szabadítanám ki azt a narancs keretbe szorult három szerencsétlen színes ívet – kimondottan fáj.

  20. [re=9677]hal[/re]: igazad van. nem mindig kell.

    úgy érzem grafikus szemmel nézed a végeredményt. ne tedd, azzal minden rendben. nézd felhasználói szemmel. bankot szeretnél váltani, lepke logo, nem fontos hogy tetszik vagy sem. csak egy öltönyös ügyfél vagy akinek semmit nem mond a design. a megbízhatóság, bizalom, a pontosság annál inkább. lepke.

  21. Budapest Bank: igazából ellene és mellette is lehet bőven érvelni. Szerintem ez is mint még sok más szolgáltatás igyekszik barátságos, emberközeli intézményként láttatni magát, nem pedig egy rideg, számító gépezetnek. Mondjuk az, de nyílván így nem férkőzik a bizalmadba, legalábbis a többség bizalmába.

    Elsőre bankkal kapcsolatban szerintem mindenki arra akar asszociálni, hogy egy nagy tágas intézmény, vastag oszlopokkal, márványlappal, atombiztos széfekkel és vérprofi szakembergárdával, aki vigyáz és kamatoztatja a megtakargatott forintjait. Ez jó, csak passzív. Szerintem. A bank inkább aktiválni szeretne téged, hogy ha van valami ötleted (lakás/autóvásárlás, vállalkozás, akármi) akkor HOZZÁ menjél, mert ő majd széles mosollyal fogad és SEGÍT neked. Ր a te legjobb HAVEROD, nem egy vadidegen, aki hónap végén rászámol 0.2%-ot, vagy ha gond van, akkor küldi a behajtót. Nem, ő egy barátságos, fiatal személy, akivel te szívesen leülnél ultizni, lennél a gyereke keresztapja, áthívnád vasárnap forma1-et nézni.

    Na, ezért kell a barátságos, egyszerű forma, a lepke szabadon röpködése, meg az ilyen egyéb bullshit asszociációk, mert ezt eszik meg sokan tudat alatt.

    Szerintem, aztán lehet tökre nem így van, csak éppen ilyen alakban öntötték le málnaszörppel a meetingen a rizsfelfújtat, azt ez lett.

  22. bjmatt, igazad van, ez volt a cél. ennek ellenére kockáztattak. én nem tettem volna egy ekkora cégnél. az is lehet, hogy be fog jönni, nem tudom. meglátjuk.
    az új arculat bevezetését komoly közvéleménykutatások előzték meg, és az emberek valóban egy barátságos, haverod a bank fílinget szerettek volna, a rideg pénzintézmény helyett. ennek eredménye a lepke. ezerféleképpen lehet rizikó nélkül barátságossá tenni, én azt mondom ezzel kicsit át estek a ló tulsó oldalára.

  23. Egyetértünk, szerintem is kicsit túlmentek a szerepkörükön, pont az arculati “bratyizással”. Egy vadiúj ifjúsági portálnál mehetne, vagy egy újabb programfüzetnél, de én is jobban bíznék abban a bankban, aki nem csak haver, hanem van egy kis komolyság is, meg egy pici márvány.

  24. [re=9686]bjmatt[/re]: Ezt nagyon jól megfogalmaztad. :)

    Igazatok van, biztos, hogy ez nem jön be mindenkinek pont erről is beszélgettünk nemrégiben (bjmatt: Anna búcsúbuliján), hogy valaki utálja, és van aki imádja Emesét. Én (és az asztaltársaság) az utóbbiak közé tartozom (tartozunk).

  25. [re=9701]hal[/re]: emesét könnyebb kitörölni a kollektív emlékezetből bukás esetén, mint egy arculatot. :) különben emesével semmi gond. belefér. a reklámnak szabad amit az arculatnak nem.

  26. Bele magyaráztok mindent ebbe a lepkébe. Csak az a bibi, hogy ez a logó nem lepke. Ez a két darab B betű, mint Budapest Bank. Nem azért lett ez a logó, mert pillangót lát benne a halandó, és rögtön barátságos dologra asszociál.
    Én így tudom, elvileg jól.

  27. [re=9713]norbi[/re]: kérdezz meg pár embert, mi jut eszükbe a két egymással szembefordított “b” betűről. netán két egymással szembefordított “b” betű, vagy talán egy lepke? lényegtelen minek szánták ha nem az jut eszedbe róla. ha már a logikádat követem, akkor az a belemagyarázás.

  28. Szerintem inkább a belemagyarázás a lepke és az ügyfélorientáltság közötti párhuzam felvázolása. De többen vagyunk, többféleképp láthatjuk…

  29. Szerintem a Budapest Bank logoja még mindig jobb mint az előző, mert már nem is emléxem rá. Talán elvenne a pillangó vagy virág hangulatból ha az egyik B más színű vagy árnyalatú lenne.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.