Előzmények

Alig két hete használtam a hatodik telefonomat, mikor strandolásunk alkalmával kiderült, hogy a kamerája beázik (a lencséje belülről bepárásodik). Július 7-én, hétfőn jeleztem a problémát a kereskedőnek, aki kedden eljött a telefonért, és mondta, hogy visszaviszi a nagykerbe, ahonnan elküldik Ausztriába vagy Németországba – kb. 2-4 hét múlva várható fejlemény, de reméli, hogy már a következő héten tud valami infóval szolgálni.

Egy új jogszabály értelmében internetes vásárlásnál (ennek minősül a telefonos rendelés is, amikor vásárlásnál/rendelésnél a vevő és eladó+termék nem találkozik személyesen) 14 napon belül elállhatok az adás-vételtől, és visszakérhetem a termék árát. Mondtam a kereskedőnek, hogy szeretnék élni a lehetőséggel, és visszakapni a pénzt, mivel csalódásként ért, hogy a számlája kereken 0 % ÁFÁ-t tartalmaz (igaz, hogy ez a honlapon fel van tüntetve – de nekem korábban eszembe se jutott, hogy létezhet új telefonhoz adott 0 %-os ÁFÁ-s számla). A kereskedő korrekt volt, megígérte, hogy ha jogos a reklamációm, és garanciálisan javítják vagy cserélik a telefont, akkor visszaadja a 160 000 forintos vételárát. Erre mindössze 31 napot kellett várnom, pénteken visszacsináltuk az adás-vételt (jogosnak ítélték a reklamációm, a kereskedő kapott egy új telefont).

Még aznap, azaz múlt pénteken megrendeltem az újabb Z2-t, melynek ára egy hónap alatt tovább csökkent – 147 730-ért találtam legolcsóbban a mobilkereskedes.hu-n. Rábeszéltek a két éves garanciára kedvezménnyel 155 000-ért – plusz 7 270 forintért házhoz jönnek a két éven belül meghibásodott telefonért, és vissza is hozzák a javítottat (remélem, nem lesz rá szükség). És 27 %-os ÁFÁ-s számlát adnak – ami nagyon nem mindegy, mivel céges telefonról van szó.

Kis érdekesség: az egy hónapos várakozás alatt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól megtudtam, hogy akármennyi ideig szervizelhetik a hibás termékemet, én csak egyetlen dolgot tehetek: várok. Ez alaposan meglepett…

Hatodik telefonom másodszor

Valójában ez már a nyolcadik telefonom, hiszen hetedikként 33 napig használtam feleségem régi HTC One X telefonját – amivel egyébként a kameráját (és a hibás, foltosan elszíneződött kijelzőjét) leszámítva nagyon elégedett voltam. Meg is fordult a fejemben, hogy ha visszakapom a beázott Z2 árát, az újabb vásárlással megvárom a következő Nexust, ami talán már vízálló lesz, vagy ha nem, akkor a szintén ősszel esedékes Xperia Z3-at (vagy addig még annyi minden történhet). De elvetettem az ötlet megvalósítását, mondván, hogy mire azok a telefonok elfogadható áron (bruttó 150 000 alatt) kaphatóak lesznek minálunk, lehet, hogy lepereg ez az esztendő, de legalábbis nagyon karácsony környéke lesz már, addig az agyamra megy a HTC fos kamerája – ráadásul megyünk a Balatonra, vízpartra…

Szóval a ténylegesen nyolcadik – de mondjuk inkább csak hatodiknak, hogy a mohóság látszatát is kerüljem – telefonomnál azzal indítottam, hogy még mielőtt beleraktam volna a micro SIM kártyát, a telefont raktam bele egy kancsó vízbe fél órára. A tesztet sikeresen teljesítette, irány a Balaton – csak még előtte pár nap, mire telefonom újra belakom. Írtam is erről egy verset:

Az én nyolcadikhatodik telefonom

A tesztet sikeresen teljesítette, irány a Balaton,
csak még előtte pár nap, mire telefonom újra belakom.

4 hozzászólás ehhez: „Hatodik telefonom másodszor: Sony Xperia Z2

  1. Az enyém furcsa dolgokat művel 2 honapos magától nyit meg zár be alkalmazasokat mintha egy harmadik fél irányítaná kalap szar ez a Sony…. Soha többé!!! vissza megyek a Samsung hoz a (Buzi középső gombjával amit utálok) de eddig csak az volt(Samsung) soha semmi bajom nem volt vele

  2. “és a hibás, foltosan elszíneződött kijelzőjét”
    motorola mb525 esetében ugyanez a hiba jött elő, de xda-n adtak egy tippet: 24 órára be az egész telefonnal a -18°C-os fagyasztóba aku nélkül, majd egy doboz rizsbe (bár utóbb szilikonos macskaalomba raktam) kell rakni, hogy kiszáradjon és visszamelegedjen. Eddig 2x rántotta vissza a kijelzőt a menthetetlen állapotból hibátlanba.
    (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1659250)

  3. Nekem is Z2-re esett a választásom, már gyári állapottól azt produkálja, hogy telefonálás közben aktívvá válik a kijelző és az arcommal ki-be kapcsolgatok funkciókat. Rendkívül zavaró! A support lerázott néhány sablon email-el, persze nem oldottak meg semmit, passzoltak a márkaszervíznek. Oda biztos nem adom be, hogy egy hónap múlva visszakapjam ugyanúgy hibásan. Egyértelmű csalódás a telefon, de a Sony hozzáállása is a problémák kezeléséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s