Bölcsesség

Először elmesélem, hogy volt (nem is olyan) régen. A munkahelyemen jónéhány hónapja állandósult a munkaáradat. Nem tudok úgy befejezni egy munkát, hogy közben ne kapjak egy másikat. És persze minden sürgős. Mindez – túl azon, hogy sajnos a minőség rovására megy – idegesksedésre is okot adott. Kapkodtam, és ha jött egy újabb e-mail bennne egy újabb halaszthatatlan aprósággal, igyekeztem gyorsan túl lenni rajta, hogy annyival is kevesebb legyen az elvégzendők listáján. De az elvégzendők listáján tartósan soha nincs kevesebb tétel. Belebetegedtem. Persze az is lehet, hogy gyomorrontás volt, de ennek ellentmond, hogy a lázon és egy enyhe hasfájáson kívül semmi más tünetem nem volt. Mindenesetre tanultam belőle. Megtanultam értékelni az egészséget, és múlt hétfő óta az alábbi (magam által felállított) végtelenül egyszerű szabályok szerint dolgozom:

  • A munkákat a beérkezésük sorrendjében végzem el (ha valami sürgős, akkor az természetesen előnyt élvez; ha pedig több egyformán sürgős munka van, akkor szintén a beérkezésük sorrendje a döntő).
  • Egyszerre mindig csak egy dologgal foglalkozom.
  • A konyhában ebédelek, porcelántányérból – és nem a gép előtt ülve, internetezés közben, műanyag-dobozból.
  • Este fél hatkor ha csak egy mód van rá, és nincs valami tényleg nagyon fontos, befejezem a munkát – elenyészően kevés eset bizonyul halaszthatatlannak (itt köszönöm meg kreatívigazgató urunk családcentrikus hozzáállását a munkaidő tekintetében).

Új rend van a blogolással kapcsolatban is. Egyáltalán nem fontos, hogy legyen legalább heti két bejegyzés. Akkor írok, ha időm és kedvem is van hozzá (a mondanivalót szándékosan nem említem, mert az mindig van). Nem állítom, hogy az elmúlt kilenc nap során egyszer sem húztam fel magam egy picit sem, de határozott nagyságrendi javulást tapasztalok, és egyértelműen sokkal jobban érzem magam. Hiába, ahogy öregszik az ember, egyre bölcsebb lesz – legalábbis jó esetben (ez önirónia volt – ha valaki esetleg nem értené).


,

Kaphatsz

e-mailt az új bejegyzésekről:

Adhatsz

pénzenergiát:

14 hozzászólás a(z) “Bölcsesség” bejegyzéshez

  1. suexID avatar

    Ha a munkánk minőségét tekintve nem is egyforma (a te javadra), azért ezeket az igazságokat én is leszűrtem. De sajnos még mindig ott van a gáz, hogy aki nem céges keretek közt nyomja, ott nagyon meg van kötve a keze. Az ügyfél pedig igen sokrétű. Van aki “ráérsz, csináld meg nyugodtan” metódussal közelíti meg a dolgot, és sokkal nagyobb sikereket ér el, mint a “sürgős, fontos, mostazonnal” jellegű delikvensek.

    Nem azzal van a baj, hogy rohanó világban élünk, hanem azzal, hogy az ember akkor is rohan, amikor gyakorlatilag egyhelyben halad. Most erre szintén dizájneri vetülettel tudnék példát mondani, amikor a kedves ügyfélnek nagyon sürgős volt, hogy cseréljük ki a PR szöveget a főoldalon, pedig a szájt a domainregisztráció várakoztatása miatt csak 1 hét múlva indult volna. De neki fontos volt, hogy 5 perc múlva ott az legyen, amit elképzelt.

  2. suexID avatar

    Reggel van és rájöttem, hogy az előző hozzászólás elején van egy kis bibi. Szóval a magánzók kezének kötöttsége nem abban rejlik, hogy ők magánzók, hanem abban, hogy nyilván az ügyféllel ők tartják a kapcsolatot, így hát a hárítás is az ő dolguk.

    Ráadásul ilyenkor rajtuk csapódnak le azok a dolgok is, amiket egy cég esetében a főnöknek kell lenyelnie. Tehát nem is megkötöttségnek nevezném én ezt, hanem inkább azt mondanám, hogy nehezen kikerülhető sziutációk szenvedői ők. (Én annyira nem, egyelőre :) )

    De azért a gondolatmeneteddel, miszerint nem szabad idegeskedni egyetértek. :)

  3. Dexter68 avatar
    Dexter68

    Irigyellek, hogy csupa jó kollégával vagy körülvéve… A magam részéről a magánzó-lét nagy előnyeként élem meg, hogy megszabadultam a sok dillettáns, nemtörődöm accounttól, akik megnehezítették a munkámat. [Ügyfélnek: – Persze, hogy megcsináljuk, öt perc és kész is! Nekem: – Ja, nem tudtam De mindegy, már megigértem, csináld meg valahogy!]
    És persze 3 perces eltolódással jöttek, hogy azonnal dobjak el mindent, mert ez az anyaguk a fontosabb…
    Így, hogy az ügyféllel is én tárgyalok, egyszerűbb a dolgom még akkor is, ha párhuzamosan több meló fut.

  4. hal avatar

    SuexID-et olvasva először azt akartam írni, hogy valóban, a magánzóknak nehezebb. Aztán Dexter68 véleménye után meg pont ennek az ellenkezőjét. Szóval igazatok van mindkettőtöknek, nyilván ennek is és annak is van előnye és hátránya, és a szubjektív tapasztalatok is fontosak annak eldöntésében, hogy kinek mi jön be inkább; egy a lényeg: mindent csak nyugodtan. Attól senkinek nem lesz jobb, ha ideges vagy – az neked a legrosszabb.

    Persze könnyű ezt mondani, és nehéz nyugodtnak maradni, amikor (pl. ma) egy 3-4 órás munkát előről kell kezdeni, aztán miután kész, jön a hír, hogy így sem jó, csináljunk valami egészen mást!

    Azt hiszem, az zavar a legjobban, hogy sok ügyfél részéről hiányzik az irántam és a munkám iránt minimálisan elvárható tisztelet. Ami abból áll(na), hogy nem gondolja azt, hogy bármit 5 perc alatt össze lehet dobni, és ha egy kicsit több ideje lenne, akkor tulajdonképpen ő is meg tudná csinálni; én pedig egy robot vagyok, akinek nincs szüksége szabadidőre, és akinek délután ötkor is oda lehet szólni, hogy másnap reggelre meglegyen ám! Na mindegy, tényleg nem érdemes felhúzni magunkat ilyeneken – valószínű ez még sokáig így marad, legfeljebb egy lassú javulásban bízhatunk talán…

  5. Dexter68 avatar
    Dexter68

    [re=4833]hal[/re] Én már küldtem el ilyen ügyfelet. Megmondtam neki, hogy sztem nincs szüksége rám :o))) Nehéz döntés volt, de utána nagyon megkönnyebbültem.

  6. hal avatar

    Meg tudom érteni, én is átéltem már. :)

  7. suexID avatar

    [re=4833]hal[/re] Meg kell húzni egy vonalat. Idáig jöhetsz és ennél netovább. Attól még, hogy megvan neki a számom, ne hívogasson munkaidőn kívül. 8-16 között lehet jönni panaszra, utána meg család, barátnő, magánélet van. Én ezt próbálom nyomni. Van aki felfogja, van aki nem. Sajnos az utóbbival se tudok mit kezdeni, mert Ő fizet, nem hajthatom el.

  8. hal avatar

    Ezek munkahelyi történetek voltak, amúgy nálam is megvan ez a vonal. :)

  9. HSLaszlo avatar

    Pár éve tolom magánzóként, eleinte másodállásban, az nehéz volt. Most egy bő fél éve már főállásban sitebuildelek, a tapasztalataim:

    A munkarend az munkarend, a feladat felmerülésekor a naptáram alapján azonnal mondok határidőt. Ez általában működik, sürgős dolgok élvezhetnek prioritást, de mivel itthon dolgozom, ezt be tudom tenni “munkaidőn” kívülre.

    Kell tudni nemet mondani. Az újraélesztést leszámítva kevés dolog van, ami nem tűr halasztást, ha ennek megértése nem megy, akkor ne erőltessük a dolgot.

    Nem luxus, hanem praktikus dolog két telefont tartani, szerencsére felszerelték őket kikapcsoló gombbal. Az e-mailt amúgy is jobban preferálom.

  10. fleshlovers avatar

    a legjobb megoldás, egyet értek, első a család, de miért van az hogy a grafikusoknak mindig sűrgős munkáik vannak, amiket már 4 napja le kellett volna adni :(

  11. Dexter68 avatar
    Dexter68

    [re=4841]fleshlovers[/re] Mert a Kedves Ügyfelek akkor szólnak, amikor 3 napja le kellett volna adni.

  12. fleshlovers avatar

    költöi nyavajgás volt :D de a legjobb amikor azt hiszik hogy grafikázni 2 perc tart

Hozzászólás a(z) hal bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Create a website or blog at WordPress.com